Saturday Night Gaming

D&D, Magic, Etc..

epic campaign

Deel

Peter

Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 18-07-10

Re: epic campaign

Bericht  Peter op di aug 17, 2010 12:04 pm

Uller schreef:Is de Additional favored class feat beschikbaar (Unearthed Arcana (sidebar) p. 100), zo ja (of als we niet aan multiclass XP penalties doen), dan wordt mijn character een halfling scout 16 / ranger(complete warrior variant) 4

Na twintigste level gaan jullie niet meer omhoog op xp, maar op prestatie. Dus je kunt er dan vanuit gaan dat je dus geen xp penalty krijgt.

Peter

Bericht  Peter op di aug 17, 2010 12:16 pm

martijn schreef:hmm okay, maar beetje krom om een item te moeten kiezen, die normaal gratis krijgt voor je class, waar alleen je basisspells in staan [ga er vanuit dat extra spells van scrols er nog niet in staan] te moeten kiezen als item, waar anderen items van waarden rond de ton of meer kunnen nemen?
    nouja aan andere kant je zei dat het snel recht getrokken wordt...

Dan mag je je boek zonder de scrollspells wel meenemen.
    Uller

Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

Bericht  Uller op di aug 17, 2010 12:31 pm

Peter schreef:
    Uller schreef:Is de Additional favored class feat beschikbaar (Unearthed Arcana (sidebar) p. 100), zo ja (of als we niet aan multiclass XP penalties doen), dan wordt mijn character een halfling scout 16 / ranger(complete warrior variant) 4

Na twintigste level gaan jullie niet meer omhoog op xp, maar op prestatie. Dus je kunt er dan vanuit gaan dat je dus geen xp penalty krijgt.

Even voor de duidelijkheid, dan maakt het dus ook niet uit hoeveel XP ik nodig heb gehad om lvl 20 te worden?
    ATuin-hek

Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

Bericht  ATuin-hek op di aug 17, 2010 1:43 pm

Peter schreef:
    martijn schreef:hmm okay, maar beetje krom om een item te moeten kiezen, die normaal gratis krijgt voor je class, waar alleen je basisspells in staan [ga er vanuit dat extra spells van scrols er nog niet in staan] te moeten kiezen als item, waar anderen items van waarden rond de ton of meer kunnen nemen?
    nouja aan andere kant je zei dat het snel recht getrokken wordt...

Dan mag je je boek zonder de scrollspells wel meenemen.

Dan weet een lvl 20 sorcerer bijna evenveel spells Wink
    Uller

Bericht  Uller op di aug 17, 2010 2:25 pm

Zou je het ok vinden om de scimitar als finesse-wapen te gebruiken (zelfde stats als een rapier, alleen slashing i.p.v. piercing), dan kan ik alvast met een scimitar werken tot ik op lvl 21 mijn Dervish level neem

Peter

Bericht  Peter op di aug 17, 2010 3:18 pm

Wat mij betreft is de scout, gewoon een variant op rogue en geheel binnen de favored class grenzen van de halfling.

En wat mij betreft kun je de scimitar als finesse weapon gebruiken.
    Uller

Bericht  Uller op di aug 17, 2010 6:52 pm

dan heb ik een character, moet alleen nog m'n item uitzoeken. Hoe zit het met armor abilities die geen +X kosten maar een vaste prijs?
    loki

Aantal berichten : 514
    Registratiedatum : 26-06-09

Bericht  loki op di aug 17, 2010 7:19 pm

martijn schreef:ik mocht 2 prestige classen omdat elke maar 5 levels had en ik beiden volledig nam.
    dat is de enigste reden dat het mocht, omdat anders minder eerlijk zou zijn als je maar 5 prestige clas levels zou hebben.

Right because it's not like 5 lvls of abjurant champion aren't the most powerfull lvls a mage can take and the reason they capped it is too prevent the wizard from becoming even more overpowered...
    Same goes for archmage, assuming you banhammered Incantatrix.
    Martijn

Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 33

Bericht  Martijn op di aug 17, 2010 7:40 pm

toni, elke prestige class heeft leuke abilties die allemaal wel op een 1 of andere manier soms lomp benut kunnen worden. en ja sommige hebben maar enkele levels om het te limiteren.
    maar vaak zijn er ook andere kosten, zoals bv de archmage, waar je als je bv wizard bent ook nog spells moet inleveren om de abilities te krijgen, terwijl je al niet zo super vaak kunt casten.
    het hangt allemaal af van wat je bouwt en hoe je het benut.

ps kijk naar boekenlijst, incantrix is niet daar tussen want magic of fearun is niet toegestaan aapo
    ATuin-hek

Bericht  ATuin-hek op di aug 17, 2010 8:15 pm

Uller schreef:dan heb ik een character, moet alleen nog m'n item uitzoeken. Hoe zit het met armor abilities die geen +X kosten maar een vaste prijs?

Ah Razz Jij had hetzelfde idee als ik.

Peter

Bericht  Peter op wo aug 18, 2010 12:24 am

Uller schreef:dan heb ik een character, moet alleen nog m'n item uitzoeken. Hoe zit het met armor abilities die geen +X kosten maar een vaste prijs?

Als het in de DM-guide staat, mag je erop zetten wat je wilt, als je er maar voor betaalt.

En voor Toni, als Martijn te lomp is, en dit geld voor elk character, dan is hij de eerste die dood gaat en niet terug kan komen, zelfs niet met een epic wish.

Peter

Bericht  Peter op wo aug 18, 2010 11:42 pm

ik heb nog niet van iedereen een character gezien. Ik hoop dat jullie wel al een aardig eindje zijn.
    Uller

Bericht  Uller op wo aug 25, 2010 1:16 pm

Mijn character (met mijn ene item):

Dora the explorer

Spoiler:
    Halfling Scout 12/Ranger (CW variant) 8
    HD: 20d8+40 (145 HP)
    Init: +10
    Speed: 50 feet
    AC (touch/flat-footed): 23 (17/23), +5 if moved at least 10 ft
    Saves (Fort/Ref/Will): +15/+21/+7 (+2 vs fear)
    Base attack/grapple: +17/+13
    Full Attack: +24/+19/+14/+9 melee (1d4/15-20, scimitar); or +22/+17/+12/+7 melee (1d4/15-20, scimitar) +23/+18 melee (1d4/19-20, Short sword); or ranged +23/+18/+13/+8 (1d4/x3)

Class Abilities
    • Scout
      • Skirmish (5d6, +5 AC)
      • Trapfinding
      • Battle Fortitude +2
      • Uncanny Dodge
      • Fast Movement +20 ft.
      • Trackless Step
      • Bonus Feat (4)
      • Evasion
      • Flawless Stride
      • Camouflage
      • Blindsense 30 ft

• Ranger
      • Favored enemey
        • Construct (+6)
        • Elemental (+4)
        • Undead (+4)
        • Plant (+2)
        • Ooze (+2)

• Bonus Feat (track)
      • Combat Style (two weapon combat)
      • Bonus Feat (Endurance)
      • Animal Companion (not used)
      • Improved Combat Style
      • Fast Movement +10 ft.
      • Woodland Stride

Feats
    • Weapon Finesse
    • Two Weapon Fighting
    • Improved Two Weapon Fighting
    • Swift Hunter
    • Endurance
    • Combat Expertise
    • Dodge
    • Mobility
    • Close Quarters Fighting
    • Spring attack
    • Track
    • Improved Initiative
    • Quick Draw
    • Weapon Focus (scimitar)

Skills
    Balance +23, Climb +19, Escape artist +44, Hide +48, Jump +27, Knowledge(nature) +10, Listen +10, Move Silently +46, Perform(dance) +10, Search +26, Spot +15, Survival +23 (25 when tracking), Tumble +31.

Items:
    I've managed to hold onto my:
    +5 Ghost Touch, Greater Slick, Greater Shadow, Greater Silent Moves, Thistledown padded armor.
    And apparently found:
    a scimitar, a short sword, a shortbow, arrows and some standard adventuring gear?

Laatst aangepast door Uller op do aug 26, 2010 10:09 am; in totaal 3 keer bewerkt (Reden van aanpassing : spoilered the wall of txt)
    ATuin-hek

Bericht  ATuin-hek op wo aug 25, 2010 2:38 pm

Nieteens alle energy resistances? Wink
    Uller

Bericht  Uller op wo aug 25, 2010 2:59 pm

Neuh dat kost iets teveel Smile, we hebben maar 760.000 en daar moet de rest van je gear (die we later "terug vinden" oid) ook uit komen.

Dus idd, dag +5 heavy fortification, glamered, greater slick/silent moves/shadow/(acid/cold/fire/electricity/sonic) resistance, etherealness armor Sad

Daarbij, ik heb evasion en een aardige reflex save, ik hoop dat die me iig tegen een gedeelte van de energy damage beschermt,

@Peter: Oh ja, voor wat betreft de gear die in limbo is, hoe zit het met combineren van magic item abilities, als in 2 amuletten combineren to 1?

Peter

Bericht  Peter op wo aug 25, 2010 3:22 pm

Uller schreef:Neuh dat kost iets teveel Smile, we hebben maar 760.000 en daar moet de rest van je gear (die we later "terug vinden" oid) ook uit komen.

Dus idd, dag +5 heavy fortification, glamered, greater slick/silent moves/shadow/(acid/cold/fire/electricity/sonic) resistance, etherealness armor Sad

Daarbij, ik heb evasion en een aardige reflex save, ik hoop dat die me iig tegen een gedeelte van de energy damage beschermt,

@Peter: Oh ja, voor wat betreft de gear die in limbo is, hoe zit het met combineren van magic item abilities, als in 2 amuletten combineren to 1?

Jullie beginnen niet op limbo, maar bij de city of union. Check de elh. En het combineren van amuletten, volgens de verouderde regels zoals ik ze ken, kun je dingen met elkaar combineren, alleen is alles wat je bovenop het basisamulet erbij zet de dubbele prijs, zo was het volgens mij en anders volg je de regels uit de DM-guide 3.5, als die er zijn.
    Uller

Bericht  Uller op wo aug 25, 2010 3:34 pm

Ah ok, 3.5 regels zijn iets soepeler Smile
    SRD schreef:Multiple different abilities: Multiply lower item cost by 1.5

En met limbo bedoelde ik niet de plane, maar gewoon dat we ze wel alvast kopen, maar nog niet hebben (wiki) Smile

Peter

Bericht  Peter op wo aug 25, 2010 3:56 pm

Uller schreef:Ah ok, 3.5 regels zijn iets soepeler Smile
    SRD schreef:Multiple different abilities: Multiply lower item cost by 1.5

En met limbo bedoelde ik niet de plane, maar gewoon dat we ze wel alvast kopen, maar nog niet hebben (wiki) Smile

Aha, dat verklaart het.
    Hou die 3.5 regels maar aan, voor de items, zolang je er maar voor betaald.
    Uller

Bericht  Uller op wo aug 25, 2010 8:25 pm

Mijn allerlaatste vragen/verzoeken, dan is het echt klaar, zal ik je niet meer lastig vallen Wink, tenminste niet voor de eerste paar level-ups

Voor wat betreft de rest van mijn gear heb ik de volgende dingen op mijn verlanglijstje staan (die niet uit de DMG komen), zie de spoilers voor de omschrijvingen

The question is: what items, if any, meet with your approval?

Weapon enhancements

Metalline (+2), MiC p.38
    Spoiler:
    METALLINE
    Price: +2 bonus
    Property: Weapon
    Caster Level: 9th
    Aura: Moderate; (DC 19) transmutation
    Activation: Standard (command)
    The color and texture of this weapon seem to shift with each passing moment.
    When you activate a metalline weapon, you can change its composition to adamantine, alchemical silver, cold iron, or ordinary steel.
    Prerequisites: Craft Magic Arms and Armor, fabricate.
    Cost to Create: Varies.
    Wondrous items

Belt of Ultimate Athleticism, MiC p.75
    Spoiler:
    BELT OF ULTIMATE ATHLETICISM
    Price (Item Level): 3,600 gp (8th)
    Body Slot: Waist
    Activation: Swift (command)
    Weight:
    This simple cloth belt is a braid of black, green and gold threads.
    A belt of ultimate athleticism allows you to reliably perform normal athletic feats, or occasionally pull off a truly amazing stunt. When you activate the belt, you can take 10 on all Balance, Climb, Jump, Swim, and Tumble checks made in that round, even if you are in a stressful situation. In addition, once per day, you can activate the belt to treat the next Balance, Climb, Jump, Swim, or Tumble check you attempt as if you had rolled a 20.
    Prerequisites: Craft Wondrous Item, bull's strength, cat's grace.
    Cost to Create: 1,800 gp, 144 XP, 4 days.
    Skirmisher boots of agile leaping and spider climbing (combined: Boots of Agile Leaping, MiC p.76; Boot of Spider Climbing; Skirmisher Boots, MiC p.136)
    Spoiler:
    BOOTS OF AGILE LEAPING
    Price (Item Level): 600 gp (3rd)
    Body Slot: Feet
    Caster Level: 3rd
    Aura: Faint; (DC 16) transmutation
    Activation:
    Weight: 2 lb.
    These crocodile-skin boots feel slightly elastic.
    While wearing boots of agile leaping, you can add your Dexterity modifier (instead of your Strength modifier) on Jump checks.
    If you have at least 5 ranks in Balance, you can stand from prone as a swift action. When standing from prone, you do not provoke attacks of opportunity.
    Prerequisites: Craft Wondrous Item, cat's grace.
    Cost to Create: 300 gp, 24 XP, 1 day.

SKIRMISHER BOOTS
    Price (Item Level): 3,200 gp (8th)
    Body Slot: Feet
    Caster Level: 5th
    Aura: Faint; (DC 17) transmutation
    Activation: — and swift (command)
    Weight: 1 lb.
    These comfortable boots are made from soft doeskin.
    Scouts (CAd 10) prize skirmisher boots, but any character can use them to increase combat prowess in a mobile battle. You gain a +2 bonus on damage rolls when you make a skirmish attack. This is a continuous effect and requires no activation. A character without the skirmish class
    feature does not gain this benefit.
    In addition, you can activate skirmisher boots to make a single extra melee or ranged attack using your full base attack bonus. You can only activate this ability if you have already moved at least 10 feet from the space where you started your turn. Movement while mounted does not allow you to activate the boots. This benefit does not require the skirmish class feature and can be activated two times per day.
    Prerequisites: Craft Wondrous Item, haste.
    Cost to Create: 1,600 gp, 128 XP, 4 days.
    Amulet of stability and health +6 (combined: Brooch of Stability, MiC p.83; Amulet of health +6)
    Spoiler:
    BROOCH OF STABILITY
    Price (Item Level): 1,000 gp (4th)
    Body Slot: Throat
    Caster Level: 3rd
    Aura: Faint; (DC 16) conjuration
    Activation:
    Weight:
    This runed silver brooch shows signs of considerable use.
    This brooch is useful in dangerous battles. When your hit points are reduced to - 1 or lower, you automatically become stable (assuming the damage wasn't enough to kill you).
    A brooch of stability functions once per day.
    Prerequisites: Craft Wondrous Item, [i]cure light wounds.
    Cost to Create: 275 gp, 22 XP, 1 day.
    Gloves of Agile Striking and Dexterity +6 (combined: Gloves of Agile Striking, MiC p.105; Gloves of Dexterity +6)
    Spoiler:
    GLOVES OF AGILE STRIKING
    Price (Item Level): 2,200 gp (6th)
    Body Slot: Hands
    Activation: Swift (mental)
    Weight:
    These forest-green silk gloves feel like a second skin.
    Gloves of agile striking grant you brief bursts of impressive dexterity in combat. When you activate these gloves, you deal an extra 1d6 points of damage with ranged weapons and light weapons (as well as nonlight weapons that can be used with Weapon Finesse, such as a rapier). If you are delivering a skirmish attack (see the scout class, CAd 10), this bonus improves to 2d6. This effect lasts for 1 round.
    This ability functions two times per day.
    Prerequisites: Craft Wondrous Item, divine agility (SC 69).
    Cost to Create: 1,100 gp, 84 XP, 3 days.
    Rogue's Vest, MiC p.130
    Spoiler:
    ROGUE'S VEST
    Price (Item Level): 18,000 gp (14th)
    Body Slot: Torso
    Caster Level: 13th
    Aura: Strong; (DC 21) divination
    Activation:
    This slick-looking black vest is made of supple, well-worked leather. Its buttons are carved of dull black glass and seem to absorb light rather than reflect it.
    While wearing this vest, you gain a +2 competence bonus on Hide and Move Silently checks, and a +2 competence bonus on Reflex saves. In addition, if you have the skirmish, sneak attack, or sudden strike ability, you deal an extra 1d6 points of damage when making such an attack.
    Lore: A halfling arcane trickster named Lena Wanderingeye created the first rogues vest. She wore it for many years before she retired from adventuring and joined a caravan. She eventually passed the secret of its creation on to the arcane spellcasters in the caravan (Knowledge [arcana or history] DC 20).
    Prerequisites: Craft Wondrous Item, cat's grace, invisibility, true strike.
    Cost to Create: 9,000 gp, 720 XP, 18 days.
    Spool of Endless Rope, MiC p.186
    Spoiler:
    SPOOL OF ENDLESS ROPE
    Price (Item Level): 1,400 gp (5th)
    Body Slot: — (held)
    Aura: Moderate; (DC 19) conjuration
    Activation:
    This spool of silk rope comes with a belt loop so that it can be hung conveniently at the user's side.
    A spool of endless rope holds an unlimited amount of the finest silk rope. To use a spool of endless rope, you feed out as little or as much rope as desired, up to a maximum of 500 feet at any one time. When you are finished with the rope, you can simply wind it back onto the spool. (Feeding out or rewinding requires 1 fullround action per 50 feet of rope.)
    The rope can't be entirely separated from the spool, though it can be cut or broken like a normal silk rope. Any portion of rope cut away from the spool disappears instantly. Rope from a spool of endless rope can be spliced or knotted together with another rope (including one from a second spool of endless rope), but it can't be wound back into the spool while so attached.
    Prerequisites: Craft Wondrous Item, Leomund's secret chest.
    Cost to Create: 700 gp, 56 XP, 2 days.

Peter

Bericht  Peter op do aug 26, 2010 12:27 am

Volgens mij is dat allemaal goed te doen, ik denk dat ik het allemaal toesta, als er iets teveel voordeel oplevert, dan laat ik het wel jatten.
    ATuin-hek

Bericht  ATuin-hek op do aug 26, 2010 2:47 pm

Betalen? Was 1 item uitzoeken toch en verder gewoon loot?
    Uller

Bericht  Uller op do aug 26, 2010 3:17 pm

Peter schreef:Kleine aanpassing aangaande de items. We doen het als volgt, je krijgt de 760000 gold die er staat voor een twintigste level character, daarvan kun je items kopen uit de dungeon master guide, geen artifacts, maar daar staat ook geen prijs bij geloof ik.
    Dan kies je van de items die je hebt gekocht 1 uit, die heb je aan het begin bij je, de rest stuur je naar mij op en dan kun je de rest van je items vrij snel in de campaign tegen komen.

Ik had deze post(#3) eerst ook gemist, werd ik afgelopen vrijdag op gewezen

Laatst aangepast door Uller op do aug 26, 2010 3:17 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : post nummer)
    Roan
    Admin

Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 34

Bericht  Roan op do aug 26, 2010 3:23 pm

handig om te weten, khad die post ook gemist..
    ATuin-hek

Bericht  ATuin-hek op do aug 26, 2010 8:18 pm

Oh...
    Dan ben ik al helemaal niet klaar voor vrijdag avond.
    Martijn

Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 33

Bericht  Martijn op vr aug 27, 2010 1:29 am

zucht

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu di nov 21, 2017 10:27 pm